Öğretmenlerimizin Kaleminden Proje Metni Aşağıda Sunulmuştur.
BİRİNCİ BÖLÜM
Giriş, Projenin Gerekçesi, Performans Kriterleri, Projenin Konusu,
Amaçlar. Hedefler. Kapsam. İlkeler. Dayanak.
1. GIRIŞ
Coronovirüs sebebiyle okuma saatleri uygulanamaması sebebiyet okuma saatlerinin dijital ortamda yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Öğlencilerimize bizzat kendi öğretmenleri tarafından kaleme alınan eserler okul web sitesi üzerinden paylaşılarak sınıf rehber öğretmenleri aracılığı ile ilgili link sınıf gruplarında paylaşılmakta ve eserlerin öğrenciler tarafından okunması teşvik edilmesi sayesinde okuma saatleri dijital ortamda devam edilmesi amaçlanmıştır.
2. PROJENIN GEREKÇESI
Kitap okuma alışkanlığının istenilen düzeyde olmaması,
Kitap seçimi konusunda bilinçsizlik,
Eğitim kurumlarındaki yüz yüze eğitim faaliyetlerine ara verilmesi,
Kitap okumanın ödev olarak verilmesi ve katı kurallara bağlanması,
Kitaba erişim konusunda güçlük yaşanması,
Yalnızca okuma hızına yönelik çalışmalar yapılması,
Okuma kültürü konusunda olumlu örneklerin yeterince yaygınlaştırılmaması,
3. PERF0RMANS KRİLERLERI
-Proje süresi boyunca yazılacak eser sayısı.
-Okul web sitesindeki eserlerin görüntülenme ve beğeni sayıları
4. PROJENiN KONUSU
Bireysel ve toplumsal ihtiyaçların giderilmesi için bilinçli okuyucu ve okumayı alışkanlık haline getirmiş bireyler yetiştirmek.
5. AMAÇLAR
Kitap okumayı yaşam tarzı haline getirmek, okulumuzda kitap okuma düzeyini yükseltmek ve bilinçli kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla öğrencilerimize, kendi öğretmenlerinin yazdıkları eserler ile buluşturmak
6. HEDEFLER
-Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasında yardımcı olmak,
- Okuma alışkanlığı ile ilgili sorunları daha iyi tespit etmek için öğrencilerin ve öğretmenlerin okuma alışkanlıklarına dair veri ve istatistik toplamak,
- Öğrencilere ve öğretmenlere okuma fırsatı sunmak için program dâhilinde uygun zaman oluşturmak,
-Öğrencilere bizzat kendi öğretmenleri tarafından kaleme alınan eserlerin sunulması
- Öğrencilerin okuma becerileri edinmesi konusunda öz düzenleme yapmasına imkân sağlamak
7. KAPSAM
Salıpazarı Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri ve öğretmenler
8. ILKELER
l. Proje, Okul idareleri tarafından yürütülecektir.
2. Proje bir plan ve program çerçevesinde yürütülecek ve uygulanacaktır.
3. Projenin uygulanmasından; Proje Yürütme Kurulu birinci derecede
Sorumlu olacaktır,
4. Yürütülen faaliyetler sürekli Proje Denetleme Kurulu tarafından
İzlenerek, mevcut durum analizi yapılacaktır, periyodik aralıklarla Proje Yürütme
Kurulu bilgilendirilecektir.
5. Gerçekleştirilen faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı Proje Yürütme Kurulu
Tarafından yapılacaktır.
6. Proje Denetleme Kurulu, proje sonunda nihai rapor hazırlayacaktır.
9. DAYANAK
-Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler
Yönetmeliği
İkinci BöLüm 4
Uygulama, Uygulama Süreci ve Aşamaları, Eylem Planı, Değerlendirme,
Uygulama Takvimi, Maliyet, Yürürlük, Yürütme
1. UYGULAMA
Proje Yürütme Kurulu (PYK):
Samet TORAMAN
1.Proje Yürütme Kurulunun görevleri:
l. Proje taslağını hazırlar.
2. Projenin uygulama tarihlerinin belirlenmesini ve planlanmasını yapar.
3. Projeyi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne duyurarak başlatır.
4. Proje ile ilgili getirilen önerilerin incelenmesi. Uygulama kararlarının
Alınması. Bölümler arasında faaliyetlerin koordine edilmesi ve projenin
Gelişiminin takip edilmesinden sorumludur.
5. Proje raporunu hazırlar
2. Proje İzleme ve Değerlendirme Kurulu;
Ali SAVAŞ İlçe Milli Eğitim Müdürü
Hayati ÖZTÜK Okul Müdürü
3. Proje Denetleme Kurulu'nun Görevleri:
Projenin uygulanma aşamasında proje ile ilgili önerileri değerlendirir.
Proje sonunda Yürütme Kurulunun hazırlamış olduğu raporu değerlendirir.
1-UYGULAMA SÜRECİ VE AŞAMALARI
l .Proje Yürütme Kurulu ile İzleme ve Değerlendirme Kurulunun oluşturulması,
2.Yürütme Kurulu tarafından Proje taslağının hazırlanması.
3.Proje onayının alınarak uygulamaya konulması,
4.Projenin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunların giderilmeye
Çalışılması,
5. Projeye destek verecek öğretmenlere yazı ile bilgilendirilerek teşvik edilmesi
6.Sınıf rehber öğretmenleri ile birlikte projenin tanıtılması
7-Haftalık bülten oluşturulması amacıyla öğretmen eser takvimini belirlenmesi
8. Her hafta pazartesi günü öğretmenlerden gelen eserlerin okul web sitesinde Projeler başlığın altında yayınlanması
9-Yayınlanan eserlerin sınıf gruplarında paylaşılması ve okunmasının teşvik edilmesi
10.Projeye ile ilgili yapılan çalışmalara ait haber, fotoğrafların panoda yayınlanması.
11.Projenin raporlanması.
2. DIKKAT EDILECE KHUSUSLAR
-Projeye katılım gönüllülük esaslı olacaktır.
-Her hafta farklı bir öğretmenin eser yazması sağlanacaktır.
- Konu seçimi idareye bilgi verilmesi şartıyla aşağıdakilerden bağımsız da olabilecektir. Yazı içerisinde herhangi bir siyasi , ideolojik vb. kötü durum teşkil edecek herhangi bir husus olmayacaktır. Eser öğrencilerimiz ve velilerimizin seviyesine uygun kısa içerikler olacaktır. Yazının tamamlanmasından sonra okulumuz TDED Öğretmenleri Emrah KÖROĞLU ve Hanife DOĞAN (Eser İnceleme Komisyonu ) eserin imla, noktalama hususları konusunda değerlendireceklerdir. Değerlendirme Sonucunda oluşan varsa yapılacak düzeltmeler sonrası eser okul idaresine yazılı olarak ve mail olarak (samet.trmn55@gmail.com ) gönderilecektir. Eser teslim günü haftalık görevli olduğumuz haftanın ilk günü (Pazartesi ) olacaktır.
Eser Konuları
*Güncel Konular (Belirli gün ve haftalar, deprem, sel vb. Doğal afetler , Pandemi) |
*Değerler Eğitimi |
*Eğitim Süreçleri |
*Zümre alan konuları (Neden İngilizce, Neden Matematik, Neden Coğrafya vb.) |
*Kariyer Planlama |
*Ergenlik Dönemi |
*Verimli Ders Çalışma Yöntemleri |
*Vecize Sözler Üzerine |
*Ülkemizin tarihi, sosyal ve coğrafi zenginlikleri üzerine |
3.EYLEM PLANI
Faaliyetin Adı
|
ARALIK |
OCAK |
ŞUBAT |
MART |
NİSAN |
MAYIS |
HAZİRAN |
|
Faaliyet katılımcıları |
|
l. Proje Yürüteme Kurulu ile İzleme ve Değerlendirme Kurulunun Oluşturulması, |
X |
|
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu |
|
2.Yürütme Kurulu Tarafından Proje Taslağının hazırlanması
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu
|
|
3.Proje onayının Alınarak uygulamaya Konulması. |
X |
|
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu
|
|
4..Projenin uygulanması aşamasında karşılaşılan sorunların giderilmeye Çalışılması,
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu
|
|
5. Projeye destek verecek öğretmenleri yazı ile bilgilendirilerek teşvik edilmesi
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu
|
|
6- Projenin rehber öğretmenlerce sınıflara tanıtımının yapılması |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
7- Eserlerin yazım takviminin oluşturulması
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu
|
|
8- Her hafta pazartesi günü öğretmenlerden gelen eserlerin okul web sitesinde Projeler başlığın altında yayınlanması
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu |
|
9. Projeye ile ilgili yapılan çalışmalara ait haber, fotoğrafların panoda yayınlanması ve yayınlanan eserlerin sınıf gruplarında paylaşılması ve okunmasının teşvik edilmesi
|
|
X |
X |
X |
X |
|
|
|
Proje Yürütme Kurulu |
|
10. Projenin raporlanması |
|
|
|
|
|
x |
|
|
Proje Yürütme Kurulu |
|
4. DEĞERLENDİRME
Bu projenin uygulanmasından sonra ortaya çıkan sonuç[ar raporlaştırılarak Okul müdürlüğüne verilir. Rapor doğrultusunda projenin değerlendirilmesi ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilir.
5. UYGULAMA TAKViMi
S.NO |
YAPILACAK FAALİYETLER |
TARİHLERİ
|
1 |
Projenin hazırlanarak onaya sunulması |
21/12/2020
|
2 |
Projenin Uygulanması |
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı
|
3 |
Projenin raporlandırılması |
2021 Haziran
|
6. MALiYET
Okul İmkânları ile gerçekleştirilecektir.
7. YüRüRLüK
Bu Proje yönergesi 5 maddeden ibaret olup Öğretmenlerimizin kaleminden projesi için hazırlanmış olup onayladığı tarihte yürürlüğe girer.
8. YüRüTME
Bu yönergenin hükümleri "Proje Yürütme Kurulu" tarafından yürütülür
Hayati ÖZTÜRK
Okul Müdürü